diumenge, 18 d’octubre del 2020

Per què em vacuno contra la grip?

Aquest any em vacunaré contra la grip però, com en altres anys, no ho faré per mi. O no només per mi.

En els últims 10 anys, per posar un número rodó, he passat una infecció que diria que era la grip, només un cop. I sí, també m'havia vacunat aquell any. 

Però no em vacuno principalment per no tenir dos o cinc dies de malestar i febre. Això pot passar, amb la grip o amb un altre virus. Afortunadament, tinc la sort de no tenir cap malaltia que me la pugui agreujar (de moment) ni l'edat per considerar-me de risc (també de moment).

Em vacuno principalment per responsabilitat cap a la societat. Dit així és molt difús. Concretem:

  • Em vacuno per no trasmetre la malaltia a nens que visito i que puguin tenir malalties que els posarien en risc, o als pares, mares, avis i àvies que els acompanyen o que conviuen amb ells. 
  • Em vacuno per no posar-me malalt en una època de molta feina, deixant als meus companys amb un efectiu menys per fer-la (ep!, compte!, no dubto que la farien molt bé, però millor repartir-la entre cinc que entre quatre, no?)
  • I no és el cas, però si convisqués amb algun familiar d'un grup de risc, també ho faria per ell o ella.

Ara que estem tots familiaritzats en termes de malalties infeccioses... no cal estar malalt per transmetre la grip, podem estar asimptomàtics i alhora contagiar el virus.

Al personal sanitari se'ns recomana vacunar-nos, no només per nosaltres, sinó per solidaritat social. Difús, sí, però no per això menys valuós.

Per cert, ja m'he vacunat!

Antoni Salvà. Pediatre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada